6 interessante redenen waarom je niet online moet shoppen!

Shopping
Dé formule om succesvol te shoppen!
June 8, 2017
Badslippers
Trend alarm: Badslippers zijn helemaal hot!
June 22, 2017

6 interessante redenen waarom je niet online moet shoppen!

Online shoppen
Online shoppen is ontzettend populair! Het is gemakkelijk, snel en vooral overzichtelijk. Je kunt al je favoriete items aanklikken, ze in je winkelmandje plaatsen en wanneer je alles hebt bekeken en geselecteerd reken je het af zonder ook maar in één wachtrij te staan. Heerlijk! Toch is aangetoond dat online shoppen de grootste oorzaak is van alle kleding miskopen. Want wat weet je precies over de kleding die je koopt?

Let op! Wanneer je verder leest bestaat het risico dat je online shoppen voortaan gaat vermijden..

1.

Een groot nadeel van online shoppen is het gebrek aan tastbaarheid. Vaak voel je aan de hand van de stof hoe kwalitatief de kleding is. Zo kan iets er op een foto ontzettend luxueus uitzien, maar is het in 'real-life' een simpel katoenen shirtje dat na één keer wassen rijp is voor de vuilnisbak. Dit had je in de winkel waarschijnlijk op het blote oog zo gezien, en de kans is groot dat je het item dan had laten hangen.

2.

Dat je webshop items niet kunt passen voordat je ze koopt is voor de meeste van jullie vast al één van de redenen waarom je ouderwets winkelen soms verkiest boven online shoppen. Met name de kledingstukken zoals die voor een feest, zakelijke aangelegenheden en die met een flink prijskaartje, vinden we riskant om online te bestellen. Wat nou als het niet past? Precies! Daar gaat het regelmatig fout. De pasvorm op een webshop wordt namelijk aan de hand van een model getoond. Een model dat in 99% van de gevallen niet de zelfde maat heeft als de koper, jij dus. Een goede reden dus om voortaan je kleding weer wat vaker in een winkel te kopen zodat je het weer aan kunt passen vóórdat je het koopt.

3.

De kleding in een webshop ziet er altijd spik en span uit.. maar dan krijg je het thuis gestuurd in zo'n plastic zakje. Volledig in de kreukels, want god weet hoelang het in een magazijn heeft gelegen, en dan lijkt het opeens totaal niet meer op het item dat je hebt besteld! Tja, dat zal je in een winkel niet overkomen. Wat je ziet is daar wat je krijgt. Alle webshop items daarin tegen zijn enkel netjes gestreken en gestoomd voor op de foto. Een stukje service dat we helaas niet terug zien wanneer we in blijde verwachting ons pakketje hebben ontvangen.

4.

Zoals ik, zijn er vele fashion stylisten die zich bezig houden met het stylen van webshop items. Deze worden op model gefotografeerd en zie je terug in jouw favoriete webshops. Vanuit de grond van mijn hart wil ik jullie dan ook mijn excuses aanbieden! Wij stylisten zijn namelijk een grote oorzaak van jouw miskopen. Wij zorgen ervoor dat alle kledingstukken op en top op de foto staan. Dit doen we aan de hand van papier, klemmen, spelden en ander tools, om bijvoorbeeld dat ene mouwtje prachtig mooi omhoog te krijgen op de foto. Ook staat het model natuurlijk stil en kunnen we alles zo op maat spelden dat het lijkt alsof het zo daadwerkelijk wordt gedragen. Ik heb een nieuwtje voor je: 'Dat is praktisch onmogelijk!' Het kan zelfs zo waanzinnig tegen vallen dat het item niet eens lijkt op dat wat je zo mooi vond aan de foto op de webshop.

5.

Niet alleen op model wordt er van alles geknipt en geplakt om het kledingstuk zo mooi mogelijk te tonen. Ook de platte beelden, de foto's van de losse items, worden flink gemanipuleerd. Er worden delen weg gevouwen, vast gespeld en gefotoshopt. Alles wat krom is wordt recht en alles wat recht is wordt krom. Het is maar net hoe je het meeste gunstige plaatje krijgt. Denk dus niet alleen bij de op model gefotografeerde items dat het bij jou anders kan vallen qua pasvorm, maar ook zeker bij de platte beelden! Weer een reden dus om de items gewoon eens in een winkel te bekijken.

6.

Super leuk die gratis verzendkosten, maar retourneren blijkt vaak een hele opgave! Ook is het zo dat je voor retourneren vaak zelf moet opdraaien voor de kosten, wat jou er misschien zelfs wel van weerhoud om je aangeschafte items überhaubt te retourneren. Jij blijft zitten met de items waar je zo naar uit hebt gekeken maar eigenlijk helemaal niet zo blij mee bent. Besluit je het toch te retourneren, dan is het meestal ook nog een hele zoektocht naar de manier waarop je dat moet doen. Webshops verbergen deze informatie vaak zodat jij na een kwartier zoeken de moed opgeeft.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *