By-me – by-she – by-he – by-everyone!

Alexandra-Frida-3
Tijdmachine of Fashionweek?!
February 5, 2017
Festivaltrend-2017
Voorspelling: Festivaltrend 2017.. Seks, snoep & piemels!
February 7, 2017

By-me – by-she – by-he – by-everyone!

shopping-girls-2
astrid-elisee-fashionweek

Jurkjes, rokjes, tops, schoenen, sieraden en alles is te koop tussen de 25 en 40 euro. Een naam als
‘By-huppeldepup’ of iets met ‘Musthaves’ en een zeer snel wisselende collectie..

Ra-ra wat is het??

De zelfstandige-online-kledingwebshops (ZOK) zijn in de afgelopen jaren als paddenstoelen uit de grond geschoten. Een aantal groeien uit tot ZOK’s mét personeel en hebben daadwerkelijk succes, anderen blijven klein of verdwijnen in de grote mode massa. Hoe je het ook wend of keert, de online-kledingwebshops zijn niet meer weg te denken in het toekomst beeld. Consumenten shoppen hun kleding steeds vaker online en deze manier van shoppen word ook steeds sneller en veiliger. Niet gek dus dat menig modeliefhebber hier graag hun business van maakt.

Met Pretty Petite heb ik me verdiept in deze online-kledingwebshops en wat me opvalt is dat er vaak tijd, moeite en geld bespaard word op het beeldmateriaal, terwijl dit naar mijn mening het meest belangrijke aspect van deze website’s is. Dit komt vaak door de tijdsdruk achter de snel wisselende collectie of door het ontbreken van de juiste middelen en vaardigheden. Consumenten kopen hun kleding online aan de hand van deze foto’s, die over het algemeen helaas een onvoldoende beeld geven van het product. Ze moeten zich kunnen visualiseren hoe iets hen staat zónder het aan te kunnen passen en bij levering moet het product voldoen aan de verwachtingen. Het gebeurd naar mijn mening nog te vaak dat ZOK's hierin steken laten vallen waardoor de consument het gekochte kledingstuk gaat retourneren en vervolgens niet mee terug komt.

Zonde!

Veel gemaakte fouten:

  • Foto’s worden vanuit de verkeerde hoek geschoten.
    “Leuk dat het model een mooi gezicht heeft maar het gaat toch om de kleding die ze aan heeft?”
  • Foto’s worden verkeerd uitgesneden.
    “Je hoeft niet altijd een totaal beeld te laten zien maar een model zonder hoofd is niet aantrekkelijk. Ook een rokje/jurkje zonder benen geeft onvoldoende informatie.”
  • Er word geen gebruik gemaakt van professionele apparatuur en soms niet eens van een achtergrond.
    “I-phone foto’s met kledingrekken op de achtergrond zijn niet professioneel.”
  • ALLE tops worden gecombineerd met dezelfde broek en schoenen.
    “Wij vrouwen willen afwisseling zien!”
  • Er wordt weinig gebruik gemaakt van accessoires terwijl ze die wel verkopen.
    ”Een klein oorbelletje kan al voldoende zijn maar maak alsjeblieft de outfit compleet.”

Ben jij de trotse eigenaar van een ZOK? Kijk eens goed naar de foto's op je webshop en laat mijn bevindingen op je inwerken..

Klaar? Mooi! Tijd voor actie..

Ik heb het mijn missie gemaakt om deze ZOK’s te helpen met het goed in beeld brengen en dus succesvoller verkopen van hun webshop items. Heb je de ambitie maar niet de middelen om je webshop een professionele uitstraling te geven of wel de middelen maar niet de vaardigheden om dit te realiseren? Geloof me, je bent niet de enige..
Geen nood, ik kom je helpen.

Neem contact op via het contactformulier of stuur een e-mail naar info@prettypetite.nl.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *