De 3 meest dramatische shop ervaringen!

2017
Tweeduizendzeventien
January 4, 2018
Valentijnsdag
Vijf outfits waarmee jij jouw valentijn gaat veroveren!
February 13, 2018

De 3 meest dramatische shop ervaringen!

Shopping Hell
Naast het feit dat we vaak gaan winkelen voor ons plezier (de dames althans..), irriteren we ons regelmatig mateloos in de winkels waar we binnen stappen. Lange rijen bij de kassa, ongeïnteresseerd personeel en een grote puinhoop die 'Sale' heet! Je snapt het al, deze blog staat in teken van de meest dramatische shop ervaringen. Na mijn oproep om jullie smeuïge verhalen met mij te delen, zijn er een heleboel e-mails binnengekomen met daarin vooral héél veel herkenbare situaties. En alhoewel ik het super tof vindt dat jullie zo je best hebben gedaan, kan ze niet allemaal benoemen. Dus hier is mijn top drie voor jullie!
Welkom in de 'Shopping hell'.

1.

"Tijdens de Sale gaan shoppen in Amsterdam is natuurlijk bij voorbaat al geen goed idee, maar om wat tijd te overbruggen besloot ik het er toch op te wagen. Vol goede moed liep ik de Zara binnen opzoek naar iets leuks wat ik op mijn afspraak die avond zou kunnen dragen. Na een vluchtig rondje ben ik snel de winkel weer uit gelopen. Eenmaal buiten kwam ik tot de conclusie dat het flink was gaan regenen, dus besloot ik toch nog één poging te wagen. Ik had inmiddels de winkel al een beetje gescand en na een paar minuten had ik toch wat gevonden. Pashokje in (wat tijdens de Sale ook een zooitje ongeregeld is overigens).. pashokje uit en op naar de kassa waar ze mijn 'tijd overbruggen' zeer serieus hadden genomen. Ik geloof dat ik zo maar een half uur in de rij heb staan wachten. Eenmaal aan de beurt kwam ik bij een jongeman aan de toonbank en gaf hem enthousiast mijn zorgvuldig uitgezochte jurkje. Mijn enthousiasme was echter al snel verdwenen aangezien de caissière totaal geen aandacht had voor mij, zijn klant. Hij stond gezellig te roddelen met de vrouwelijke caissière naast hem. Mijn glimlach ging al snel over op een grote frons maar ik bleef hem aanstaren, in de hoop dat het alsnog tot een kort 'gesprekje' zou leiden. Toen hij mijn aankoop had opgevouwen en in een tasje had gepropt pakte hij zonder me aan te kijken de tegoedbon uit mijn hand die ik inmiddels alvast uit met portemonnee had gehaald. Want je snapt wel, ik wilde heel snel weg daar! Ook toen hij me vertelde hoeveel ik nog moest betalen weigerde hij me aan te kijken. Ik betaalde en terwijl ik het tasje van de toonbank greep stond meneer me met een grote grijns aan te kijken. Ik heb hem geen glimlach gegund en ben de winkel uitgelopen voordat ik hem wat manieren kon bij brengen. Want oh, wat had ik dat op dat moment graag gedaan!"

2.

Lange rijen voor de kassa zijn op zichzelf al een grote frustratie voor vele. 'Even snel wat halen' loopt dan vaak uit op uren van huis en dan heb je nog de situaties met verlopen parkeermeters. Nu hebben ze voor de parkeermeters tegenwoordig een goede oplossing maar hoe zit dat met die lange rijen? Persoonlijk vindt ik het ook vaak onnodig, wat ons brengt bij irritatiepunt twee..

"Hallo, mijn naam is Pim en ik vindt winkelen op zich niet zo heel erg. Mijn vriendin en ik gaan regelmatig winkelen in Tilburg of Breda, zo ook een aantal weken geleden. Ik had namelijk een trui besteld bij de Men at Work maar wilde deze toch graag in een grotere maat, dus nam ik hem mee naar de winkel zodat ik hem kon omruilen. Eenmaal daar stond er een redelijk lange rij bij de kassa. Toch maar aangesloten want ik wilde de trui ten slotte die zelfde avond graag aan. De reden waarom er een flinke rij stond voor de kassa werd me al snel duidelijk. Er stond namelijk een mevrouw die ook wat wilde omruilen maar met de service wat problemen ondervond, dat was in ieder geval duidelijk te merken aan haar taalgebruik en toon. Dat was op zich al vervelend maar het feit dat ik op mijn horloge keek en zag dat ik al vijftien minuten op de zelfde plek in de rij stond begon me echt te irriteren. Vooral toen er eindelijk een collega bij de kassa kwam, de rij aan keek en weer vrolijk terug de winkel in liep waar hij vervolgens met een andere collega uitgebreid stond te kletsen. Er was verder ook niemand in de winkel, dus waarom sprong deze collega niet even bij? Deze vraag had de meneer voor mij blijkbaar ook, die vervolgens richting het winkelpersoneel riep of ze misschien zouden willen helpen. De mevrouw stond immers nog steeds aan de toonbank en er was nu al bijna een half uur voorbij zonder enig resultaat. Het winkelpersoneel haalde hun handen op en probeerde duidelijk te maken dat ze in de winkel moesten blijven. Ze vertikte het om de caissière te helpen! Ik denk dat ik in totaal bijna een uur in de winkel heb gestaan om alleen maar één trui om te ruilen voor een andere maat!"

3.

"Hey Saron, aan de hand van je oproepje op Facebook moest ik meteen denken aan iets waar ik me regelmatig aan irriteer tijdens het winkelen. Overal waar ik kom, en met name wanneer ik naar een 'nieuwe' stad ga, word ik doodgegooid met Klantenkaarten, spaaracties en tegenwoordig ook Apps die ik dan zou moeten downloaden. *Zucht*. Ik weet niet hoe anderen dit ervaren maar ik vindt het inmiddels wel erg veel worden. Laatst bleef een winkel medewerkster er zelfs over doorgaan terwijl ik al een aantal keer had aangegeven dat ik geen interesse had omdat ik daar niet vandaan kwam en het dus voor mij totaal niet rendabel is om mee te doen aan een spaaractie. Misschien ligt het aan mij en vinden anderen dat ik hierin overdrijf maar het haalt soms echt het bloed onder mijn nagels vandaan! Ook ben ik stiekem wel nieuwsgierig of anderen dit ook zo ervaren. Groetjes, Lisanne."
Heb jij nou ook een verschrikkelijke shop ervaring? Of herken jij je in één van de bovenstaande verhalen en wil je jouw ervaring met mij delen? Post dan een reactie hieronder. De leukste reactie ga ik alsnog uitgebreid omschrijven en toevoegen aan deze blog! Wil je ook nog een tegoedbon t.w.v. €20,- winnen van ICI PARIS XL? Klik dan op 'IK WIL WINNEN' en abonneer je gratis op mijn YouTube kanaal. Hierop verschijnt iedere vrijdag een spik-splinter nieuwe Vlog die je niet wil missen!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *